Publikace: Sociální pedagog a jeho role v kontextu potřeb základních škol

Rádi bychom Vám představili historicky první českou monografii zaměřující se na pozici sociálního pedagoga ve škole. Kniha s názvem Sociální pedagog a jeho role v kontextu potřeb základních škol, jejíž autory jsou Jan Šmída, Tomáš Čech, Tereza Hormandlová a Alena Jůvová vznikla pod záštitou Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.

„Publikace se zaměřuje na aktuální potřeby základních škol v kontextu uplatnění profese sociálního pedagoga ve školním prostředí. Nastiňuje vývoj sociální pedagogiky, s využitím aktuálních odborných a výzkumných poznatků vymezuje specifika profese sociálního pedagoga, a to především s důrazem na uplatnění v prostředí školy. Kniha přináší ojedinělá kvantitativním výzkumem podložená zjištění z 1 280 zapojených základních škol, a to v oblasti aktuálních potřeb škol, možností profesního uplatnění sociálního pedagoga jako pracovníka školního poradenského pracoviště, očekávání ředitelů škol od této pozice, zdrojů financování a celkového nastavení pozice ve škole. Výsledky výzkumu rovněž shrnují poznatky o počtech a vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním či zastoupení pracovníků ve školním poradenském pracovišti. Na základě reflektování současného legislativního stavu pozice sociálního pedagoga přináší publikace možné výzkumně podložené strategie výběru škol pro zavedení pozice.“

Vydání publikace bylo podpořeno grantovým projektem Univerzity Palackého v Olomouci IGA_PdF_2023_003 s názvem Analýza potřeb základních škol v kontextu uplatnění sociálních pedagogů ve školním prostředí.

Socialni-pedagog-Smida-et-al.-2024

Podobné příspěvky